گوشی خود را به حالت عمودی بچرخانید
2 4615 1399/6/17
راه اندازی کارگروه اتاق فرار در شورای نظارت بر اسباب بازی

راه اندازی کارگروه اتاق فرار در شورای نظارت بر اسباب بازی

بازی اتاق فرار، یک سرگرمی مهیج می باشد که چندسالی است در سطح جهان رونق یافته است. در این بازی قوه فکر و تخیل بازیکنان همراه با فعالیت جسمانی به کار گرفته می شود تا آن ها بتوانند در محیطی سرشار از هیجان، معماهای موجود در بازی را با استفاده از سرنخ ها و شواهد موجود حل کرده و بازی را با موفقیت به پایان برسانند. در کشور ما نیز در سال های اخیر این نوع بازی ها رونق بسیار خوبی پیدا کرده و علاقمندان زیادی به خصوص در بین قشر نوجوان و جوان جامعه برای خود دست و پا کرده است. اما مسئله مهم این است که هیچ دستگاهی متولی و ناظر بر فعالیت بازی های اتاق فرار در کشور نبوده است.

رییس دبیرخانه شورای نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب ‌بازی اعلام کرده است که کارگروه اتاق فرار (اسکیپ روم) در این شورا تشکیل خواهد شد تا بر فعالیت اتاق های فرار در سطح کشور نظارت داشته باشد. خانم ویدا ملکی راه اندازی این کارگروه در شورای نظارت بر اسباب بازی را شروع یک جریان بنیادی در حوزه بازی های اتاق فرار دانست و گفت: اتاق های فرار یکی از بازی های جدید هستند که در سال های اخیر در سرتاسر جهان رواج و رونق پیدا کرده اند. این بازی ها که ماهیت مهیج دارند و بر پایه تفکر و تخیل استوارند در کشور ما نیز علاقمندان بسیاری دارد و رونق خوبی پیدا کرده است به طوری که تا کنون بیش از 200 اتاق فرار فعال در کشور وجود دارد که در حدود 150 مورد آن در شهر تهران مشغول به فعالیت هستند.

 رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی افزود: به علت نبود نظارت اتاق های فرار فعال در کشور بیشتر در قالب صرفا ترسناک و وحشتناک طراحی شده اند و بدون نظارت محتوایی رها شده اند. رویکرد گردانندگان اتاق های فرار بیشتر رشد و توسعه کمی بوده در حالی که در این سبک از بازی ها باید به رشد و توسعه کیفی توجه ویژه ای داشت و با نگاهی محتواگرا تلاش کرد تا بازی هایی منطبق با فرهنگ ایرانی و اسلامی طراحی و اجرا شود.

ویدا ملکی تاکید کرد: اتاق‌های فرار یک تفریح خانوادگی است که با تالیف سناریوهایی مناسب و برنامه‌ریزی دقیق، می‌تواند برای خانواده‌ها ساعت‌هایی خوش همراه با سرگرمی بر پایه‌ی اندیشه‌ورزی را فراهم آورد.

هدف از راه اندازی کارگروه اتاق فرار در شورای نظارت بر اسباب بازی که در کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت می نماید نظارت بهتر و دقیق ‌تر بر محتوای اتاق ‌های فرار، تعیین رده ‌بندی سنی برای هر اتاق فرار و ایجاد بستری سالم برای این تفریح خانوادگی می باشد.

کارگروه تخصصی اتاق فرار متشکل از مسیح خدابخشیان کارشناسی ارشد مهندسی الکترومکانیک دانشگاه بروکسل، سورنا نقی ‌خانی مهندسی صنایع، برنامه ‌ریزی و تحلیل سیستم ‌ها و صاحب امتیاز اسکیپ کیوب، سید حامد حسینی مهندس عمران و صمد خطیبی کارشناسی ارشد طراحی تعاملی از دانشگاه صنعتی دلفت هلند است.

ایول

خیلی هم عالی موفق باشید

مطالب مرتبط

پیشگویی وجود ویروسی همه گیر در دور دوم انتخابات آمریکا در لوس سانتوس

پیشگویی وجود ویروسی همه گیر در دور دوم انتخابات آمریکا در لوس سانتوس

کسایی که تا امروز پیش ما سناریوی لوس سانتوس رو تجربه کردن می دونن که این سناریو در رابطه با یک عملیات تروریستی توسط داعش در دور دوم انتخابات آمریکا و ترامپه و شرکت کننده ها می بایست پیش از هر چیز روز و محل وقوع سانحه رو تشخیص بدن و در مرحله ی بعد جلوی عملیات رو بگیرن. پس لازمه ی طراحی بازی این بوده که حال و هوای سال ۲۰۲۰ در آمریکا و باقی نقاط جهان تا اندازه ای پیش بینی بشه و در تار و پود داستان بازی قرار بگیره. اما در بعضی موارد این پیش بینی ها به طرز عجیبی به واقعیت نزدیکه!

ادامه
شخصیت جوکر در دنیای امروزی ما کیست ؟

شخصیت جوکر در دنیای امروزی ما کیست ؟

ما امروز می خوایم یک شخصیت مطرح در یکی از بازی هامون رو بهتون معرفی کنیم ! آقای هولمز ! اشتباه نکنید ! این هولمز با اون هولمزی که شما می شناسید خیلییییی فاصله داره ! شاید تا اندازه ای آدم باهوشی هم بوده باشه اما کاملا در مسیری مخالف از آقای شرلوک هولمز هوشش رو استفاده کرده !

ادامه
۳۰ دقیقه ترس مطلق با P.T.

۳۰ دقیقه ترس مطلق با P.T.

کافیه شما با دموی این بازی که در ۱۲ اوت ۲۰۱۴ عرضه شد و فقط ۳۰ دقیقه زمان داشت آشنا باشید. خیلی ها جرأت بازی کردنش رودر شب یا تنهایی نداشتن و حتی باور کنید خود بنده ! بازی رو در حالت بی صدا و MUTE نهایتاً تونسته ام تموم کنم.

ادامه