گوشی خود را به حالت عمودی بچرخانید
2 7161 1399/8/19
ترسناکترین اتاق‌های فرار در قاره آمریکا

ترسناکترین اتاق‌های فرار در قاره آمریکا

در گاهی موارد، آدم دوست داره زندگی روزمره و تکراریش رو برای چند ساعت کنار بگذاره و یک تجربه‌ی متفاوت رو برای خودش رقم بزنه! یک اتاق فرار هیجان انگیز و ترسناک! وقتی بریم سراغ اتاق‌های فرار ترسناک غیر از اینکه حتما به حل معما و پازل و چالش‌هاش علاقه داریم، دوست داریم این وسط حسابی بترسیم! در این موارد هرچی بیشتر بترسیم بهتره، نه؟ یکی از هدف‌های طراح‌های اتاق فرار هم همینه... تجربه‌ای فراموش نشدنی و مملو از هیجان! این مرتبه قصد داریم شما رو با چند تا از بهترین و ترسناکترین اتاق‌های فرار دنیا، در قاره آمریکا آشنا کنیم.

 

 

اتاق فرار زیرزمین


آمریکا، ایالت کالیفرنیا، لس آنجلس

توی این اتاق فرارِ فوق ترسناک، شما توسط ادوارد تَندی اسیر شدید. ادوارد فردی‌ست نابغه و عشق معما، که خب ذائقه‌اش با بقیه کمی متفاوته! نه تنها معتقده که سبزیجات نمی تونه جای گوشت رو در رژیم غذایی بگیره، بلکه طعم گوشت آدمیزاد رو هم به هر گوشت دیگه‌ای ترجیح می ده. این دوست خوش خوراکمون یک عقیده و منطق ساده  دیگه هم داره. خیلی ساده است، به عقیده ادوارد آدم های کم هوش لایق زندگی نیستن! پس با طرح معماهای پیچیده هم آدمها رو الک می کنه و  هم سرگرمی آشپزی‌اش رو دنبال می کنه. شما 45 دقیقه وقت دارین تا معماهای آقای تَندی رو حل کنید و از این مخمصه جون سالم بدر ببرید… اگر موفق بشین که شما رو به خیر و ادوارد رو به سلامت!! اگه نه… خب، فکر می کنید با چه سسی قراره سرو بشید؟

 

  

 

تسخیر نوریکو

 

کانادا، انتاریو، تورنتو

 

اگه اهل فیلم ترسناک باشید حتما میدونید که ژاپنی‌ها سابقه خوبی توی فیلم‌های ترسناک دارن و خیلی از فیلمهای ترسناک مطرحِ هالیوود در نهایت یک کپی از یک فیلم یا اثر ژاپنیه. اتاق فرار "تسخیر نوریکو" هم با همین حال و هوا ساخته شده. داستان دختر نوجوانی که پدرش مانع رسیدن او و عشقش به هم می‌شه، تصمیم به خودکشی می‌گیره و روحش کل خانواده رو از زندگی ساقط میکنه! این اتاق فرار از دیزاین بسیار قوی و ترسناکی بهره‌منده و دکور سنگین فضای بازی به تنهایی شمارو در بازی شوکه خواهد کرد. برای مثال پلکانی که به طبقه دوم میره و کاملا توی تاریکی فرو میره، بالا رفتن ازش دل شیر میخواد!! فضای تاریک، صداهای ترسناک و یک روح سرگردان دل شکسته کافیه تا تمام شرکت کننده‌های این اتاق فرار رو از ترس سکته بده.

 

  

 

اتاق 479

 

آمریکا، ایالت نیویورک، نیویورک

 

بزرگترین اشتباه زندگی شما وارد شدن به این خوابگاه متروکه است. منظورمون فقط بازی نیست! کلا! تجربه‌ی این اتاق فرار و امتحان کردنش واقعا اشتباهه! واقعا ترسناکه و روی روح و روان و زندگیتون قطعا تأثیر منفی میگذاره! داستان اما از این قراره که با وجود اینکه چندین ساله درِ این خوابگاه تخته شده، ولی همیشه صدای گریه و ناله‌ای از داخل به گوش میرسه. به محض ورود شما به این ساختمونِ خرابه، در پشت سر شما با یک صدای قیریییییژ خاص و به یاد ماندنی بسته میشه، و از حالا هرچی جلوتر برید قراره مرز بین واقعیت و توهم براتون کمرنگ تر بشه.

 

 

اتاق فرار تیمارستان

 

آمریکا، ایالت کانِتیکت، اورَنج

 

دکتر دیوانه در کمین شماست!

شایعه شده که مریض‌های سابق یه تیمارستان متروکه در بوستون، که همشون مردن، تحت آزمایش‌های غیر انسانی دکتر بوردن بوده‌اند. شش کارآگاه برای تحقیق درمورد همین مسئله وارد این تیمارستان میشن و همگی ناپدید میشن. بعد از این اتفاق شما و دوستان کارآگاهتون متوجه رفت و آمد دکتر بوردن به ساختمون میشین. یعنی این دکتر دیوانه با این همه آدم چیکار کرده؟؟ سعی کنین قبل از برگشتن دکتر به تیمارستان افراد گم شده رو پیدا کنین و راز این محل کابوس‌وار رو حل کنین!!

 

 

 

اتاق جادوی سیاه

آمریکا، ایالت کالیفرنیا، آناهِیم

باید گفت اتاق فرار جادوی سیاه بیشتر از اینکه شبیه به یک اتاق فرار باشه، شاید شبیه به یک فیلم ترسناکه، و شما هم از قضا بازیگرهای این فیلم هستید. در همان ابتدا و زمان ورود به اتاق بر اساس تیپ شخصیتی، شما و دوستانتون هر یک  نقشی به عهده میگیرید، کارآگاه، بچه خرخون، یاغی و یا … . معماها هم به دو شکل تقسیم می شوند، یک سری رو گروهی حل میکنید، و اما سری دیگر رو باید یک شخص معین به تنهایی وارد عمل بشه. اینجا دقیقا همون جایی است که قراره حسابی بترسید. وقتی خودتون رو جدا از دوستانتون اما نه کاملا تنها، که کنار یک جادوگر سیاه می‌یابید.

 

 

 

امیدواریم که حال و هوای این اتاق‌های فرار رو دوست داشته باشید و اسم و جاشون تو خاطرتون بمونه که اگر قسمت شد (هم کرونا تموم شه و هم بتونید ویزاهای مربوطه رو بگیرید)، بتونید حتما بهشون سر بزنید و ترس و آدرنالین اون‌ها رو از نزدیک تجربه کنید.

اما باید اضافه کنیم که خواهشا دقت داشته باشید، هرچند ترس، هر چه بیشترش جذابتره! اما تجربه بازیتون هرچه قراره ترسناکتر باشه، می‌بایست از استانداردهای ایمنی و اخلاقی بیشتری هم برخوردار باشه.  

ایجاد ترس به هر قیمتی منطقی نیست. مثال ساده اینکه ما یک مار بوا رو بگذاریم تو اتاق در انتظار شرکت کننده. جدا از اینکه این کار مصداق حیوان آزاریست و ممنوعه، ولی خب بله! واقعا ترسناکه! چون واقعا میتونه استخونتون رو خورد کنه! ترس باید کنترل شده، مهار شده و در چهارچوب قوانین و استانداردهای تعریف شده باشه.

پس همواره دقت داشته باشید که به قیمت تجربه ترس، اجازه ندهید امنیت جانی شما به خطر بیفتد و یا به حقوق شخصی شما تعرض شود.

آنچه حتما در بلاگ دیگر به آن خواهیم پرداخت، مرز ترس با خطر بالقوه، و مرز اتاق‌های فرار ترسناک از یک سو با خانه های وحشت، و از سوی دیگر با خانه‌های شکنجه است. پس حتما ما و بلاگ هامون رو دنبال کنید. 

خیلی جذاب و جالب بود

خیلی دوس داشتم باحال بود

مطالب مرتبط

سریال تهران

سریال تهران

اگه اهل این فیلم بازی کردن‌ها و طرفدار 'مامور مخفی بازی' هستین، یه تجربه عملیش رو بهتون پیشنهاد میکنم (و قول میدم بهتر از بستنی فریزری باشه!) اتاق فرار Los Santos یه تجربه واقعی و فوق هیجان‌انگیز و جاسوسانه براتون به همراه داره. ولی اگه الان دلتون میخواد بدون اینکه از جاتون تکون بخورین یه ذره حال و هوای جاسوسی بگیرین بذارین یه سریال باحال بهتون معرفی کنم.

ادامه
اینجا از همه چیز بترسید، به جز از کرونا!

اینجا از همه چیز بترسید، به جز از کرونا!

الان خیلی وقته که هممون مثل عاشقای شکست عشقی خورده نشستیم پای پنجره و بیرون رفتن برامون ترسناک شده. اگه شما هم از این وضع خسته شدین و دلتون برای یه ذره تنوع و تفریح لک زده، ما یه پیشنهاد عالی براتون داریم!!

ادامه
بهترین آثار کارآگاهی که میشه خوند یا تماشا کرد

بهترین آثار کارآگاهی که میشه خوند یا تماشا کرد

هر چند تصور کودکانه اکثر ما از یه کارآگاه، یه مرد با کت طوسی و کلاه و دم دستگاه های مختلفه و این به خاطر اینه که اکثرمون تو بچگی کارتون کارآگاه گجت رو دیدیم! اما الان وقتی اسم کارآگاه به گوشمون میخوره حتما یه مرد قد کوتاه سیبیلو یا یه مرد قد بلند چهارشونه با یه پیپ و ذره بین توی دستش به ذهنمون خطور می کنه...

ادامه