گوشی خود را به حالت عمودی بچرخانید
5 5683 1399/1/22
معرفی کوتاه سریال HOMELAND

معرفی کوتاه سریال HOMELAND

امروز ما قصد داریم بهتون یک سریال رو معرفی کنیم. سریالی که قطعا در مجموعه ی “MUST WATCH” نمی گنجه ، اما اگر بیشتر از بقیه زمان برای پای تلویزیون نشستن دارید پیشنهاد می کنیم تماشا کنید. این سریال از رنک نسبتاً خوبی هم برخورداره و در IMDB با امتیاز ۸.۳ و در Rotten Tomatoes با کسب ۸۵٪ امتیاز تونسته در بین این همه سریالی که روز به روز میان و می رن پرچم خودش رو بالا نگه داره. 

سریالی که قطعاً می شه گفت اگر می شناسیدش و دوستش دارید ، مطمئناً سناریوی LOS SANTOS ما رو هم خواهید پسندید و بالعکس ! اگر این سناریو رو بازی کردید و دوست داشتید، حتماً ازین سریال هم خوشتون میاد !

سریالی که ازش صحبت می شه اسمش هست HOMELAND  ، شاید معنی این واژه به تنهایی زادگاه یا وطن باشه ، اما در واقع این سریال بیشتر به مجموعه ی امنیتی کشور و HOMELAND SECURITY  کشور آمریکا مرتبط می شه و کل داستان هر ۸ فصل سریال در رابطه با سیستم CIA  و اعضای این گروهه. هر فصل یک پرونده ی امنیتی در کشور و یا روابط بین الملل کشور رو دنبال می کنه و حتی الامکان در هر فصل، قبل از اینکه پرونده ی جدیدی باز شه ، قبلی تکلیفش معلوم می شه.

چیزی که در این سریال بسیار جذابه ، اینه که در عین حال که سازنده تلاش داره اعضای CIA  رو افرادی بقول خودمون شهیدپرور نمایش بده ، از طرفی خواسته یا ناخواسته در هر فصل آنچه بارزتر از هر چیزی نمایش داده می شه ، سیاست های خارجی پلید و خودخواهانه ایست که دولت های مختلف آمریکا پیش گرفتن و دلیل اول و آخر هر دردسر داخلی و بین المللی ، خود سیاست های آمریکا تلقی می شه.

چیز جالب دیگه ای که برای ما ایرانی ها بخصوص می تونه بیشتر به چشم بیاد ، تصویری است که سریال از سفارت های آمریکا در کشورهای مختلف نمایش می ده. از انگلیس بگیرید تا عراق. آنچه واقعا به تصویر خود سریال از سفارت خانه ها می بینید به هر چیزی شبیه هست جز سفارت خونه. پر از اتاق های مانیتورینگ و جاسوسی و مملو از نیروهای CIA . واضحتر بهتون بگم ، شما به واقع با لانه های جاسوسی جورواجور آمریکا در اقصی نقاط دنیا روبرو می شید و کمی این لفظ رو که نظام ایران مدام از اون استفاده می کنه ، با تصویر روشنتری می پذیرید.

در این سریال یک بازیگر ایرانی هم حضور داره به اسم نازنین بنیادی که اتفاقاً نقش یک ایرانی مهاجر رو بازی می کنه که نهایتاً به سیستم جاسوسی CIA  پیوسته. او هنوز در لحظاتی از سریال خودش رو وابسته و پایبند به کشورش می دونه و دلیل مهاجرتش رو صرفاً حجاب اجباری اعلام می کنه. خیلی کوتاه اشاره کنیم که اگر از بازی این بازیگر خوشتون اومده، حتما سریال Counterpart  رو ببینید . اونجا خیلی پررنگ تر ایفای نقش می کنه.

خلاصه که این سریال HOMELAND  سریال باحالیه و از اون جایی که نصف سیاست های خارجی آمریکا ، درگیری هاش با ایرانه ، مدام با زاویه دید های مختلف دوستامون با ایران و ایرانی ها روبرو می شید و برای ما ایرانی ها سریال شاید بامزه تر جلوه کنه. اینکه می تونید در عین تماشای سریال قضاوت هم بکنید که کجاش رو درست می گن یا کجاش رو اغراق می کنن.

 

حالا چرا از این سریال براتون گفتیم. چون اگر این سریال رو دیده باشید ، و از قضا اتاق فرار LOS SANTOS  مجموعه اسکیپ کیوب رو هم تجربه کرده باشید ، با بسیاری المان های مشابه روبرو می شید. برای مثال اولین چیزی که به چشمتون میاد ، شخصیت سارجنت نیکولاس برادی و خانواده خواهد بود و هر چه. در داستان ما جلوتر می رید ، المان های آشناتری می بینید.

بله ! ما در ساخت سناریوی LOS SANTOS  ، جدا از اسمی که از بازی مشهور GTA  برداشتیم ( بعداً حتما ازش براتون می گیم ) ، محتوای سناریو ، حال و هواش رو و مهره هاش رو از سریال HOMELAND  ایده گرفتیم. برای مثال به این فک کردیم که فصل ۹ این سریال با وجود گلهایی که ترامپ کاشته ، می تونه کاملاً به حفظ امنیت شخصی رئیس جمهوری برگرده و شاید انتخابات دور دوم برای ترامپ، بازه ی زمانی مناسبی باشه. اما مطمئن باشید فکر اینجا رو کردیم که اگر شرکت کننده قبلا سریال رو دیده باشه ، با یک نگاه نتونه برآورد کنه نیکولاس برادی شخصیت مثبت داستانه یا منفی ( می بینید که همون اندازه دقت داریم که اگر سریال رو ندیدید و این بلاگ رو مطالعه می کنید، چیزی براتون اسپویل نشه. ). پس اینکه این سریال رو تماشا کرده باشید یا نکرده باشید ، به هیچ شکل بطور مستقیم در حل پرونده ی LOS SANTOS بکارتون نخواهد اومد. شاید صرفاً به باز بودن دیدتون کمک کنه.همین.

 

خیلی کوتاه اشاره کنیم که این داستان از اتاق فرار مجموعه ی اسکیپ کیوب به دور دوم انتخابات ترامپ اشاره داره و اینکه گروه تروریستی داعش قصد داره حرکتی انتقام جویانه نسبت به شخص ترامپ در کشور آمریکا رو انجام بده. آنچه پوستر این سناریو هم بازگو می کنه دقیقا و نه بیشتر گویای همین مسأله است. اسکیپ کیوب کلی عضو داره. و هر عضو اعتقاد و نظر سیاسی و غیر سیاسی خودش رو داره که هیچ کدوم هم قصد ندارن دیدگاه های خودشون رو در اسکیپ کیوب و خطاب به شما مشتری های عزیز ابراز کنن. نگم براتون که ما سر این پوستر چقدر داستان داشتیم که ترامپ خوب است یا بد. آمریکا خوب است یا بد.

بگذریم ! پس اگر تا الآن هنوز اتاق فرار LOS SANTOS  از اسکیپ کیوب رو بازی نکردید ، عجله کنید ! یک تیم خوب و مسلط و درست درمون ببندید که از الآن بهتون بگم خیلییییی سخته ! و اگر هم پیشاپیش بازی کردین، حتما نظرتون رو در رابطه با تجربه تون از بازی یا حتی سریال HOMELAND  اینجا با ما به اشتراک بگذارید.



منبع: مرکز اتاق فرار اسکیپ کیوب



 

omidvaram bazie shoma az serialesh jazabtar bashe vaqean

اانصافا دیزان هاتون خیلی خفنه. حس محیط واقعی به آدم میده. دمت گرممم ادمین

سلطان کیلیشه من که همشو خوندم باحال بود

حتما باید یه تیم جمع کنیم برای این بازی واجبه بریم

من خوراکم بازیایه سخته. به نظرم باید خیلی خوب باشه!

مطالب مرتبط

راه اندازی کارگروه اتاق فرار در شورای نظارت بر اسباب بازی

راه اندازی کارگروه اتاق فرار در شورای نظارت بر اسباب بازی

بازی اتاق فرار، یک سرگرمی مهیج می باشد که چندسالی است در سطح جهان رونق یافته است. در این بازی قوه فکر و تخیل بازیکنان همراه با فعالیت جسمانی به کار گرفته می شود تا آن ها بتوانند در محیطی سرشار از هیجان، معماهای موجود در بازی را با استفاده از سرنخ ها و شواهد موجود حل کرده و بازی را با موفقیت به پایان برسانند.

ادامه
پیشگویی وجود ویروسی همه گیر در دور دوم انتخابات آمریکا در لوس سانتوس

پیشگویی وجود ویروسی همه گیر در دور دوم انتخابات آمریکا در لوس سانتوس

کسایی که تا امروز پیش ما سناریوی لوس سانتوس رو تجربه کردن می دونن که این سناریو در رابطه با یک عملیات تروریستی توسط داعش در دور دوم انتخابات آمریکا و ترامپه و شرکت کننده ها می بایست پیش از هر چیز روز و محل وقوع سانحه رو تشخیص بدن و در مرحله ی بعد جلوی عملیات رو بگیرن. پس لازمه ی طراحی بازی این بوده که حال و هوای سال ۲۰۲۰ در آمریکا و باقی نقاط جهان تا اندازه ای پیش بینی بشه و در تار و پود داستان بازی قرار بگیره. اما در بعضی موارد این پیش بینی ها به طرز عجیبی به واقعیت نزدیکه!

ادامه
بهترین آثار کارآگاهی که میشه خوند یا تماشا کرد

بهترین آثار کارآگاهی که میشه خوند یا تماشا کرد

هر چند تصور کودکانه اکثر ما از یه کارآگاه، یه مرد با کت طوسی و کلاه و دم دستگاه های مختلفه و این به خاطر اینه که اکثرمون تو بچگی کارتون کارآگاه گجت رو دیدیم! اما الان وقتی اسم کارآگاه به گوشمون میخوره حتما یه مرد قد کوتاه سیبیلو یا یه مرد قد بلند چهارشونه با یه پیپ و ذره بین توی دستش به ذهنمون خطور می کنه...

ادامه