گوشی خود را به حالت عمودی بچرخانید
0 4963 1400/2/25
معرفی سریال محبوب Lie to Me

معرفی سریال محبوب Lie to Me

کتاب‌ها، سریال‌ها، فیلم‌ها، اتاق‌های فرار، بازی‌های کامپیوتری و ... هرچند خیلی متفاوت از هم به نظر میرسن، ولی خیلی وقتا از موضوعات مشابهی الهام میگیرن یا حتی بر اساس همدیگه ساخته میشن. اینکه یه فیلم بر اساس کتاب ساخته شده باشه خیلی خیلی عادیه! هری پاتر، ارباب حلقه‌ها، بازی تاج و تخت و خیلی فیلم و سریال‌های محبوب دیگه از روی کتاب ساخته شدن. چند وقت پیش هم که سریال جادوگر (ویچر) خیلی سر و صدا کرد، این سریال بر اساس یک بازی و کتاب ساخته شد.

ما هم گشتیم و گشتیم و گشتیم تا برای اتاق فرار یه سوژه‌ی خفن توی این دریای موضوعات پیدا کنیم... و چه موضوعی جذاب‌تر از اینکه به یک نفر نگاه کنی و بدون هیچ حرکت اضافه‌ای و صرفا با توجه به زبان بدن بتونی بفهمی دارن راستشو میگن یا دروغگو تشریف دارن؟؟

زبان بدن علم خیلی هیجان‌انگیزیه... از اونایی که شروعش با خودته و پایانش با خدا!! هرچی بیشتر توش حرفه‌ای بشی جذاب‌تر هم میشه! اگه دوست دارین خودتون رو توی زمینه زبان بدن بسنجین که یالا! ما ملزوماتش رو فراهم کردیم... پاشین تشریف بیارین اتاق فرار The Enzo و ببینین چند مرده حلاجین!

حالا شاید سوال بشه که ایده اولیه این اتاق فرار و سناریوش چی بود؟ جواب سریال جذاب و محبوب Lie to Me! این سریال تقریبا ده سال پیش ساخته شد و خیلیا رو میخکوب خودش کرد. اسم سریال واقعا آدم رو تحریک میکنه... به من دروغ بگو! این سریال از سال 2009 تا 2011 و طی سه فصل پخش شد.

داستان درمورد مردی به نام کل لایتمن هست که متخصص زبان بدنه، دکتر لایتمن وارد حوزه کارآگاهی-جنایی میشه و به همراه تیم کار کشته و صدالبته جذابش از طریق این مهارت کاربردی معماها رو حل میکنه.

سریال اونقدر جذاب شروع میشه که تا به خودتون بیاین میبینین وسطای فصل اول هستین! قسمت اول درمورد یه پسر مذهبی و با اخلاقه، که معلمش کشته میشه و این پسر از صحنه قتل فرار میکنه... به همین دلیل پلیس بهش شک میکنه و به عنوان مظنون پرونده دستگیرش میکنه. طبق معمولِ تمام سریال‌های جنایی پلیس نمیتونه تنهایی پرونده رو حل کنه؛ بنابراین میرن سراغ استاد لایتمن که استاد زبانِ بدنه و اون رو تدریس میکنه. لایتمن به همراه تیمش پرونده رو به دست میگیرن و بوووممم!! سریال شروع میشه!

دکتر لایتمن و گروهش تبدیل میشن به یه تیم مستقل از پلیس و اُرگان‌های دولتی، که پرونده میگیرن و به دنبال کشف حقایق میرن... طبیعتا هرچی جلوتر میریم حقایق بیشتری از هرکدوم از کاراکترها برامون نمایش داده میشه... ما کم کم میفهمیم دکتر لایتمن یه دختر به اسم امیلی داره و از همسرش طلاق گرفته... و باید بگم درست مثل کلیشه‌ی بقیه سریال‌ها، توی این سریال هم دکتر لایتمن به مرور عاشق همکارش خانم جیلیان فاستر میشه... اینکه به هم میرسن یا نه رو برین ببینین!! نمیشه که کل سریال رو براتون بگم!

با جلو رفتن سریال حقایق دیگه‌ای هم برامون آشکار میشن؛ مثل اینکه چرا دکتر کال لایتمن به حل پرونده‌های جنایی و پیدا کردن حقایق علاقه‌منده... مادر کال وقتی که جوون بوده و خود کال بچه‌ای بیش نبوده خودکشی کرده، و بعد از این همه سال کال لایتمن هنوز به دنبال پیدا کردن حقایق زندگی مادرش هست...

سریال به من دروغ بگو از خیلی جهات یه جورایی انقلابی بود. درست برعکس ژانر پزشکی که بیشتر سریال و فیلم‌های این زمینه از لحاظ پزشکی قابل استناد و درستن، فیلم و سریال‌های جنایی معمولا پر از اتفاقات غیرواقعی و اغراق شده هستن... ژانر اکشن هیجانی نیاز داره که زندگی واقعی فاقد اونه... سریال به من دروغ بگو یه جورایی پل زد بین اون هیجان مورد نیاز و واقعیت‌های علمی.

منظورم چیه؟ یعنی درسته که پرونده‌هایی که دست گروه دکتر لایتمن میومد مقداری غیرواقعی و سورئال بود؛ ولی تخصص دکتر لایتمن برای تشخیص دروغ از واقعیت تا 90 درصد واقعی بود... در حدی که کسانی که میخوان تسلط بیشتری روی زبان بدن پیدا کنن این سریال رو نگاه می‌کنن! این سریال بر اساس تحقیقات و مطالعات فردی به نام دکتر پاؤل اِکمن ساخته شده...

دکتر اکمن یه آدم واقعیه که الان 87 سالشه! این روانشناس آمریکایی از پیشروهای مطالعه و تحلیل زبان بدن بوده و هست، مطالعات ایشون کمک‌های بزرگی به روان‌شناس‌ها و پلیس‌ها کرده و اونقدر تأثیرگذار بوده که رتبه 59م از صد روان‌شناس برتر قرن رو از آنِ خودش کرده!! اگه این موضوع براتون جالبه پیشنهاد می‌کنم کتاب‌های پاؤل اکمن (Dr. Paul Ekman) رو بخونید.

سریال Lie to Me به ما نشون داد که زبان توی دهن میچرخه و ممکنه هر حرفی بزنه، دروغ و واقعیت شاید لحن و صدای مشابهی داشته باشن؛ ولی بدن هیچوقت دروغ نمیگه... یه اسپاسم عضله، یه حرکت انگشت، زاویه قرار گرفتن پاها و جزئیات بیشمار دیگه‌ای هستن که دارن حقیقت رو داد میزنن... کافیه بدونیم باید دنبال چی بگردیم!

توی اتاق فرار THE ENZO ما همین‌طوری شما رو به چالش میکشیم! آیا میتونین توی صورت بی روح و بدون احساس کسی نگاه کنین و بفهمین حقیقت چیه؟ بدن طرف مقابل به شما چی میگه؟؟ جواب همه این سوالا رو توی اتاق فرار پیدا کنین!!



منبع : مجموعه اتاق فرارهای اسکیپ کیوب



مطالب مرتبط

اتاق فرار چیست و برای سلامتی چه مزایایی دارد؟

اتاق فرار چیست و برای سلامتی چه مزایایی دارد؟

اتاق فرار یک بازی ایده آل برای آنهایی است که به ایفای نقش اول یک ویدیو گیم، کتاب یا یک فیلم علاقه زیادی دارند. از این بازی میتوان به صورت چند نفره لذت برد، بدین صورت که در یک اتاق با دوستانتان زندانی می شوید و باید یک راه فرار از آن پیدا کنید.

ادامه
بهترین آثار کارآگاهی که میشه خوند یا تماشا کرد

بهترین آثار کارآگاهی که میشه خوند یا تماشا کرد

هر چند تصور کودکانه اکثر ما از یه کارآگاه، یه مرد با کت طوسی و کلاه و دم دستگاه های مختلفه و این به خاطر اینه که اکثرمون تو بچگی کارتون کارآگاه گجت رو دیدیم! اما الان وقتی اسم کارآگاه به گوشمون میخوره حتما یه مرد قد کوتاه سیبیلو یا یه مرد قد بلند چهارشونه با یه پیپ و ذره بین توی دستش به ذهنمون خطور می کنه...

ادامه
داستان سرقت منالیزا

داستان سرقت منالیزا

یک سرقت هنری و راستش نه فقط یک سرقت که باید گفت مشهورترین سرقت هنری در طول تاریخ ! درسته ! سرقت منالیزا از موزه ی لوور فرانسه.

ادامه